måndag 23 november 2009

Måndag, va härligt










Hejsan alla goa vänner!

Idag har jag börjat ta fram stjärnor och pynt. Jag är inte så ordningsam när det gäller förråd och garderober så jag har inte en susning om var jag har gjort av allt!?! Man tänker att "jag lägger det här så kommer jag ihåg vart det är nästa gång det behövs" men men... Får väl leta mer noga i morron. Stod ute i spöregn igår och drog upp så gulliga dikesgranar. Det blev inte många för vantarna låg kvar hemma å granris är inte så gott att ta i, kliar som attan! Jag var till granngården i fredags och köpte mej värsta gummistövlarna. De var gööörgo så de får åka på fossingarna när det ska tas ris nästa gång, hoppas hoppas det inte regnar då också.
2 av mina goa tjejer bakade pepparkakor igår kväll och de blev mumsigt goda, svårt att sluta äta när man börjar.

Loppisrundan gav inte mycket, köpte 12 förrättstallrikar för 25kr, de hör till min servis så det var tur, en virkad filt för 25kr och 4 gamla julkort för 5kr styck. De är jättesöta, har fotat dom så ni kan se vad fina dom är.
Jag ska försöka ha en liten utlottning snart, återkommer inom kort med mer info.
Nej nu ska jag lägga lillan så jag kan krypa upp i soffan och slöa lite.


Kram Mona

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mona!
Du och din familj verkar ha ett otroligt fint hem. Ett hemreportage kanske skulle vara lämpligt? Kommer att besöka din blogg flera gånger.
Kram Anette

Skicka en kommentar