måndag 27 februari 2012

Hallåj







Gomorron!
Dagen började med orangerosa himmel och jag var övertygad om att vädret skulle vara på topp men ack vad jag bedrog mej, nu snöar det förfullt!
Igår var jag på pomp de Lux-party hos en go vän, som jag har väntat och längtat. Älskar deras kollektioner. Det blev en hel del kläder och känner jag mej rätt så blir det mera ;)
Denna vecka har barnen sportlov och själv är jag ledig 2 dagar, så det får bli aktiviteter ute och en sväng till stan på bio, Mästerkatten i stövlar står på önskelistan.

Nu har jag fått tummen ur och börjat måla köksstolarna som jag köpte på auktion, de var ljusgulgröna med skrikrandig stoppad sits men ska naturligtvis bli vita och jag har satt ett beiget linnetyg på i stället. Vet inte om det är Leksands stolar eller om de kommer från Taserud. Snygga är dom i vilket fall som helst.

Någon renovering har det inte blivit på år och dag känns det som, så nu tror jag det är dags att börja i källargången. Ska riva ner masonitskivorna då det är stående plank under och måla dessa vita, trappan vill jag har ljusgrå som källargolvet.
I hallen vill jag ta bort skohyllan och ta gamla tegelstenar och gamla plank och bygga en hylla på höjden i stället, tror det skulle bli snyggt och hallen skulle få lite liv för den är så tråkig och långsmal. Allra helst skulle jag vilja riva alla väggarna på nedre plan så det blir stort och luftigt. Undrar om husbonn tycker det är en bra idé?

Nu ska Ni ha en bra dag!
Kram Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar